Úgy gondoltam, már elég sok időt cipeltem magamban Indiát, a sikátoraival, a szent teheneivel, az összes istenével, tarka ünnepeivel és sokszínű világával együtt. Eljött hát az idő, hogy letegyem...amit letehetek.


2009. október 1., csütörtök

Karma - करमा

Hogyan is kerültem Indiába? Erről is kellene írnom, annak aki nem ismeri még a történetemet. Akkor még nem tudtam, hogy minden karmikusan determinált, csak éreztem, hogy van valami ok-okozati összefüggés. Ott nyílvánvalóvá vált számomra, hogy azért történik velem mindaz ami történik, mert eleve elrendelt, karmikus. Magyarul, meg van írva a Nagykönyvben.
Szóval 1996-ban el kezdtem hindít tanulni az Indiai Követségen minden csütörtökön, mert érdekelt. Akkor még nem gondoltam arra, hogy egyszer Indiában, pontosabban Agrában kötök ki, a Taj Mahal városában. 1998-ban volt egy pályázati lehetőség, hindí nyelvtanulási ösztöndíj, 7 hónap az agrai Kendriya Hindi Sansthan-ban. (http://www.hindisansthan.org/) (Ez egy nemzetközi ösztöndíj, minden évben kb. 40 országból 1-2 személy képviseli az adott országot.Magyarországról 1998-ban ketten voltunk Nagy Róbert, azaz Csácsádzsí meg én) De erről majd részeltesebben írok egy másik bejegyzésemben.

Mire én éltem a lehetőséggel és megpáyáztam. A pályázatomat nagy örömömre elfogadták. Ezúttal is még egyszer szeretném megköszönni Dr. Négyesi Máriának a hindí tanárnőmnek, hogy hozzásegített az indiai ösztöndíjhoz. 1998 szeptember 27-1999 május 1-ig voltam kint és tanulhattam nyelvi környezetben a hindí nyelvet.

1 megjegyzés:

  1. SZép ízléses lett ez a blogod is, gratula!
    Remélem majd olyanokat is írsz, amiket én még nem ismerek!

    További jó India blogozást, üdv, Báttyus

    VálaszTörlés