Úgy gondoltam, már elég sok időt cipeltem magamban Indiát, a sikátoraival, a szent teheneivel, az összes istenével, tarka ünnepeivel és sokszínű világával együtt. Eljött hát az idő, hogy letegyem...amit letehetek.


2010. február 4., csütörtök

Csáj Maszala (Chai Masala, चाय मसाला)


Sokan kérték a csáj receptjét...(:-). Azért csak most írom le, mert ma reggel sikerült végre képet készítenem róla. Pedig rendszeresen isszuk, mégis mindig elfelejtem lefotózni. Ugyanez van az indiai ételekkel is, sok indiait főzök, beépült az étrendünkbe, de mindig elfelejtem lefotózni, úgy meg nem írok le receptet ha mellette nincs ott a fotó. De mostantól már tudatosabban figyelek arra, hogyne csak megegyük, hanem előtte le is fotózzam ! (:-)))
Akkor hát itt a recept:
Hozzávalók:
1/2 l víz
1 k.k. fekete tea
1/2 k.k. csáj maszala (erről már valamelyik bejegyzésemben írtam, azt hiszem, különleges fűszerkeverék, van benne: fekete bors, ánizs, szegfűszeg, fahéj, kardamom, gyömbér, koriander, szerecsendió, vanilia) azt hiszem semmit nem hagytam ki...
3-4 szem kardamom
1 e. k. cukor(ízlés szerint)
1 -2 dl tej (ízlés szerint)
Amikor a víz fő beletesszük a fekete teát, a maszalát, a kardamomot kivesszük a hüvelyből és mozsárban összetörjük (így jobban kijön az íze) és a cukrot, kb. 2 percig főzzük, majd beletöltjük a tejet és azzal is főzzük kb. 2 percig. Nagyon egyszerű, nagyon finom, a csáj maszalát pedig itthon minden olyan boltban lehet kapni, ahol inidai fűszereket árulnak.
Szokták gyömbérrel is készíteni, ezt inkább északon, mert a gyömbér melegít-mondták Dardzsilingbe. Ha gyömbért tesznek bele (szintén összetörik mozsárban) akkor kihagyják a kardamomot, de van ahol mindkettőt tesznek a csájban. Jó főzőcskét! Szép napot!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése